Všeobecné podmínky
1. Definice
Klient – smluvní strana, která si objednává privátní let u zprostředkovatele.
Zprostředkovatel - strana, která zajišťuje pro klienta zprostředkování letu. Společnost Plan & Fly s.r.o.
Provozovatel - subjekt, který provozuje letadlo.
Velitel letadla - osoba odpovědná za provedení bezpečného letu.
Potvrzení privátního letu - objednávka privátního letu podepsána oběma stranami.
Úsek letu - část letu definovaná v potvrzení privátního letu.
2. Uplatňování všeobecných podmínek
2.1. Tyto všeobecné podmínky platí pro všechny lety, jejichž provedení bylo dohodnuto mezi klientem a zprostředkovatelem, na které bylo vydáno a oběma stranami podepsané Potvrzení privátního letu, případně na ně byla podepsána smlouva.
2.2. Jednotlivé strany si mohou pro určité lety dohodnout zvláštní nebo dodatečné podmínky. Tyto podmínky jsou nadřazeny všeobecným podmínkám v případě, že jsou dohodnuty písemně a podepsány oběma stranami. Za ústně dohodnuté podmínky strany nenesou žádné právní následky.
2.3. Přepravu zajišťuje provozovatel letadla.
2.4. Privátní lety zprostředkované společností Plan & Fly se neřídí jakýmikoli všeobecnými obchodními podmínkami klienta.
3. Privátní let, Potvrzení privátního letu a letadlo
3.1. Privátní let
Let na základě objednávky klienta. Privátní let znamená, že klient si pronajímá soukromý letoun za předem domluvených podmínek, které se nacházejí v Potvrzení privátního letu.
3.2. Potvrzení privátního letu
Slouží jako doklad a potvrzení privátního letu. Obsahuje všechny náležitosti privátního letu, na kterých se domluvil zprostředkovatel s klientem. Platnost nadobude podepsáním oběma stranami (klient, zprostředkovatel). Zprostředkovatel se tímto potvrzením zavazuje zajistit pro klienta privátní let podle detailů uvedených uvnitř potvrzení. Klient svým podpisem dává souhlas k provedení privátního letu a zároveň potvrzuje, že souhlasí se všeobecnými podmínkami, které jsou neoddělitelnou součásti Potvrzení privátního letu. Zprostředkovatel je povinný vystavit klientovi fakturu, na základě které klient uhradí zprostředkovateli sumu za zprostředkování privátního letu. V případě nedodržení podmínek obsáhnutých v Potvrzení privátního letu, nebo těchto všeobecných podmínek, zprostředkovatel si vyhrazuje právo účtovat smluvní pokutu v plné výši ceny za privátní let.
3.3. Letadlo
Provozovatel letadla zaručuje, že letadlo splňuje všechny předepsané provozní a technické náležitosti, je řádně pojištěné. Provozovatel letadla může kdykoli nahradit dohodnuté letadlo jiným letadlem, za předpokladu, že náhradní letadlo je vhodné pro dohodnutou dopravu.
4. Cena letu, platební podmínky a smluvní pokuty
4.1. Cena letu v Potvrzení privátního letu zahrnuje:
a) všechny provozní náklady
b) pojištění a případné připojištění
c) přeletové, přistávací a letištní poplatky
d) standardní catering (noviny, malé občerstvení na palubě, nápoje)
4.2. Cena letu nezahrnuje:
a) dopravu klienta z / na letiště (pokud není objednána a uvedena v Potvrzení privátního letu)
b) náklady na víza, jakékoliv celní poplatky a daně
c) dodatečné náklady vyplývající ze změn požadovaných klientem oproti plánu tak jak je uvedeno v Potvrzení privátního letu
d) dodatečné náklady vyplývající ze změn v důsledku nedodržení letového řádu klientem
e) náklady na odmrazování nebo hangárování letadla pokud je třeba v důsledku nepříznivého počasí
f) catering nad rámec poskytovaného standardu
4.3. Platební podmínky
4.3.1. Pokud není v Potvrzení privátního letu uvedeno jinak, cena letu musí být uhrazena v plné výši tak, aby úhrada byla připsána na účet uvedený na faktuře nejpozději 48 hodin před plánovaným časem odletu. V případě, že částka nebude uhrazená 48 hodin před odletem, společnost Plan & Fly si vyhrazuje právo účtovat smluvní pokutu ve výši plné ceny letu.
4.3.2. Doplatky vyplývající z navýšení ceny jsou splatné na základě vyúčtovací faktury k datu splatnosti faktury.
4.4. Smluvní pokuty
Pokud v Potvrzení privátního letu není uvedeno jinak, v případě zrušení potvrzeného letu, budou účtovány následující pokuty:
a) do 10 dní před odletem ..................................................... 10% z ceny letu
b) méně než 10 a více než 2 dny před odletem ..................... 50% z ceny letu
c) méně než 2 a více než 24 hodin před odletem .................. 80% z ceny letu
d) méně než 24 hodin před odletem .................................... 100% z ceny letu
5. Letový řád, zrušení letu a odmítnutí přepravy
5.1. Velitel letadla uskuteční let po úsecích a v časech uvedených v Potvrzení privátního letu, pokud se s klientem nedohodnou jinak, nebo pokud nenastanou okolnosti uvedené v odstavci 5.3. nebo 5.4.
5.2. Klient se musí dopravit na letiště odletu minimálně 20 minut před plánovaným odletem. Klient bere na vědomí, že pokud se nedopraví včas k odletu podle dohodnutého letového řádu, toto zpoždění může mít dopady na možnost dalšího provedení letu. Ačkoliv velitel letadla vyvine maximální úsilí, aby původní letový řád dodržel, provozní okolnosti nebo limity služeb posádky mohou mít za následek závažné odchylky od letového řádu, případně i zrušení letu. Klient zároveň ponese náklady, které vzniknou odložením nebo zrušením letu. V případě, že se klient k plánovanému odletu prvního nebo i následujícího úseku nedostaví a zprostředkovatel nedostane od klienta žádnou informaci do 2 hodin od plánovaného odletu, zprostředkovatel si vyhrazuje let zrušit a účtovat smluvní pokutu ve výši plné ceny letu. Zprostředkovatel zároveň nenese odpovědnost za jakékoliv náklady nebo škody, které v této souvislosti klientovi vzniknou.
5.3. Vyšší moc
Velitel letadla si vyhrazuje právo zrušit, ukončit, odklonit, odložit nebo pozdržet let nebo jakýkoli jeho úsek pokud ho není možné uskutečnit z důvodů, které nemůže ovlivnit. Tyto důvody zahrnují, ale neomezují se na zásah vyšší moci, meteorologické podmínky, stávky, povstání, embarga, války, akty nepřátelství nebo nepokoje a jejich přímé nebo nepřímé následky, a to bez ohledu na to zda jsou skutečné, hrozící nebo jen nahlášeny. Pokud dojde ke zrušení nebo zkrácení letu z důvodů uvedených v tomto odstavci, celková cena bude snížena o cenu úseků nebo jejich části, které byly zrušeny.
5.4. Zrušení letu a odmítnutí přepravy
5.4.1. Zrušení letu ze strany zprostředkovatele
Zprostředkovatel si vyhrazuje právo zrušit let, pokud ze strany klienta došlo k porušení podmínek dohodnutých v Potvrzení privátního letu nebo daných těmito Všeobecnými podmínkami. V případě zrušení letu podle tohoto odstavce platí smluvní pokuty v souladu s odstavcem 4.4.
5.4.2. Zrušení letu ze strany provozovatele nebo velitele letadla
Provozovatel a jeho velitel odpovědný za provedení letu může let zrušit z bezpečnostních nebo technických důvodů, nebo může rozhodnout o přistání na náhradním letišti.
5.4.3. Odmítnutí přepravy
Velitel letadla má právo odmítnout přepravu klienta, zavazadel nebo nákladu pokud by touto přepravou mohlo dojít k ohrožení bezpečnosti letadla nebo porušení platných zákonů a předpisů. Velitel letadla má zároveň právo odmítnout klienta, který by se odmítl podrobit předpisům, zvláště pokud jde o bezpečnostní prohlídky, nebo který závažným způsobem narušuje přepravu.
5.4.4. Zrušení letu ze strany klienta
Klient má právo zrušit let před jeho začátkem, pokud z důvodu zásahu vyšší moci nelze uskutečnit let tak, jak bylo dohodnuto v Potvrzení privátního letu. V tomto případě se nepoužijí smluvní pokuty podle odstavce 4.4. V jiném případě bude klientovi účtovaná smluvní pokuta podle odstavce 4.4. O zrušení letu klient musí zprostředkovatele informovat písemně.
6. Přepravní a cestovní doklady
6.1. Vydávání přepravních dokladů
6.1.1. Přepravním dokladem je oběma stranami podepsáno Potvrzení privátního letu vydané zprostředkovatelem.
6.1.2. Klient je povinen zprostředkovateli v dostatečném předstihu před letem předat všechny informace, které zprostředkovatel bude požadovat za účelem vypracování Potvrzení privátního letu.
6.2 Cestovní doklady
Klient je povinen zajistit, že má platné cestovní doklady včetně potřebných víz a povolení pro vstup. Dále je povinen zajistit, že cestující plní celní předpisy, zdravotní požadavky a další požadavky uplatňované při vstupu na území státu destinace. Klient je zodpovědný za všechny náklady a škody způsobené z důvodu, že cestující nemají potřebné doklady, případně neplní uplatňované požadavky.
7. Zavazadla a náklad
7.1 Zavazadla
7.1.1. Velitel letadla vyvine veškeré úsilí, aby přepravil veškerá zavazadla cestujících, pokud to bude přípustné s ohledem na bezpečnost letu, kapacitu letadla a platné předpisy. V případě jakýchkoliv dotazů ohledně zavazadel se klient může obrátit na zprostředkovatele.
7.1.2. Hmotnostní limit zavazadel je na individuální dohodě mezi klientem a zprostředkovatelem.
7.1.3. Velitel letadla odmítne zavazadla, jejichž přeprava je zakázána zákony nebo předpisy nebo taková zavazadla, která by mohla ohrozit bezpečnost letadla nebo cestujících. Toto ustanovení se týká hlavně zbraní a nebezpečného nákladu v souladu s ustanoveními ICAO.
7.1.4. Provozovatel nepřepravuje zvířata, pokud to není dohodnuto v Potvrzení privátního letu.
7.2. Náklad
7.2.1. Při přepravě nákladu nese klient zodpovědnost a náklady na nakládku a vykládku letadla.
7.2.2. Klient je povinen zajistit, že:
a) přepravovaný náklad nebo zavazadla neobsahují předměty nebo látky, které by mohly ohrozit letadlo nebo přepravované osoby, posádku, a předměty nebo látky, jejichž přeprava je v rozporu se zákonem;
b) přepravovaný náklad nebo zavazadla jsou vhodná pro leteckou přepravu;
c) bez předchozí písemné dohody nejsou přepravovány jakékoli zvířata
8. Odpovědnost
8.1. Odpovědnost zprostředkovatele
8.1.1. Zprostředkovatel je odpovědný za celkové zprostředkování letu, které obsahuje:
a) přijetí a potvrzení objednávky klienta
b) dohodnutí všech detailů letu uvedených v Potvrzení privátního letu
c) podepsání Potvrzení privátního letu oběma stranami (klient, zprostředkovatel)
d) předání všech požadavků veliteli letadla, který zastupuje provozovatele
e) zajištění letadla
f) příprava potřebných dokumentů pro posádku
g) zabezpečení cateringu (v případě objednávky od klienta)
8.1.2. Omezení odpovědnosti:
a) zprostředkovatel nenese odpovědnost za škody způsobené třetími stranami;
b) zprostředkovatel nenese odpovědnost za škody a nesplnění dohodnutých podmínek zapříčiněné (i) vyšší mocí, (ii) povětrnostními podmínkami, které s ohledem na bezpečnost znemožňují let, (iii) okolnostmi, které přímo nebo nepřímo vyplývají z nařízení, (iv) okolnostmi, které nemohl mít provozovatel vliv;
c) zprostředkovatel nenese odpovědnost za škody a nesplnění dohodnutých podmínek zapříčiněné tím, že mu příslušnými úřady nebyla udělena potřebná povolení (například přeletové nebo přistávací povolení), za předpokladu, že o tato povolení požádal včas a řádným způsobem na základě podkladů dodaných klientem;
d) zprostředkovatel nebude uspokojovat nároky, které by mohly vzniknout z důvodu zpoždění cestujících, zavazadel nebo nákladu nebo z důvodu přistání na alternativním letišti, a to s výjimkou případů, kdy by nároky vznikly v důsledku hrubé nedbalosti nebo úmyslně provozovatelem;
e) zprostředkovatel nebude uspokojovat nároky ani nahrazovat náklady nebo výdaje jakékoli povahy, na kterých náhradu by si činil nárok klient nebo osoba v jakémkoli vztahu k němu v důsledku splnění nebo nesplnění dohodnutých podmínek privátního letu, a to s výjimkou případu, kdy by nároky nebo náklady vznikly v důsledku hrubé nedbalosti nebo úmyslně provozovatelem;
f) zprostředkovatel nenese odpovědnost za nepřímé nebo následné škody způsobené z jakéhokoli důvodu, zejména z důvodu zpoždění z technických důvodů
8.2. Odpovědnost provozovatele
8.2.1. Provozovatel je odpovědný za bezpečné provedení letu prostřednictvím velitele letu, který během letu zastupuje provozovatele.
8.2.2. Provozovatel je odpovědný pouze za škody způsobené při vlastní přepravě, a to maximálně do výše prokazatelné škody.
8.2.3. Provozovatel je odpovědný pouze za škody, u kterých lze prokázat, že nastaly.
8.2.4. Omezení odpovědnosti:
a) provozovatel nenese odpovědnost za škody způsobené třetími stranami;
b) provozovatel nenese odpovědnost za škody a nesplnění dohodnutých podmínek zapříčiněné (i) vyšší mocí, (ii) povětrnostními podmínkami, které s ohledem na bezpečnost znemožňují let, (iii) okolnostmi, které přímo nebo nepřímo vyplývají z nařízení, (iv) okolnostmi, které nemohl mít provozovatel vliv;
c) provozovatel nenese odpovědnost za škody a nesplnění dohodnutých podmínek zapříčiněné tím, že mu příslušnými úřady nebyla udělena potřebná povolení (například přeletové nebo přistávací povolení), za předpokladu, že o tato povolení požádal včas a řádným způsobem na základě podkladů dodaných klientem;
d) provozovatel nebude uspokojovat nároky, které by mohly vzniknout z důvodu zpoždění cestujících, zavazadel nebo nákladu nebo z důvodu přistání na alternativním letišti, a to s výjimkou případů, kdy by nároky vznikly v důsledku hrubé nedbalosti nebo úmyslně provozovatelem;
e) provozovatel nenese odpovědnost za nepřímé nebo následné škody způsobené z jakéhokoli důvodu, zejména z důvodu zpoždění z technických důvodů.
8.2.5. Provozovatel není odpovědný za škodu v případě, že prokáže, že použil všechny dostupné prostředky, aby zabránil škodě, nebo že tyto prostředky použít nemohl.
8.2.6. Omezení odpovědnosti se analogicky vztahuje na zaměstnance a zástupce provozovatele - velitele letadla.
8.3. Odpovědnost klienta
8.3.1. Klient je odpovědný za dodržení podmínek privátního letu, a to i v případě, že jedná pouze jako zprostředkovatel. Klient je zodpovědný za všechny škody způsobené na letadle jeho zaměstnanci, zástupci, agenty nebo cestujícími.
8.3.2. Pokud dojde ke zranění přepravovaných osob nebo k poškození přepravovaných zavazadel, klient je povinen neprodleně informovat zprostředkovatele a to nejpozději bezprostředně po skončení letu. Poškození nákladu je klient povinen nejpozději při jeho dodání. Pokud nebude zprostředkovatel včas informován, nenese odpovědnost za náhradu škody.
8.4. Zodpovědnost za poškození zavazadel
8.4.1. Za přepravovaná zavazadla odpovídá během celého letu velitel letadla.
8.4.2. Zprostředkovatel ani provozovatel nejsou zodpovědní za ztrátu nebo poškození křehkých věcí, nebo za zboží rychle podléhající zkáze, klenotů, drahých kovů, peněz, cenných věcí a cenných papírů, obchodních dokumentů, léků, klíčů, cestovních a jiných osobních dokladů, které byly v podaném zavazadle, a to bez ohledu na to, zda o tom velitel věděl nebo ne, s výjimkou případů, kdy by vznikla škoda v důsledku hrubé nedbalosti nebo úmyslně velitelem letu.